2.3.1. Mitmehäälsus soolomängus

 

Olulisimaks Tori ja Vändra viiuldajate mänguvõtteks nii duo- kui soolomängus on mitmehäälsuse tekitamine. Järgnevalt loetakse ja kirjeldatakse neid mänguvõtteid.

 

Sooloesituses on viiuldajad mitmehäälsuse saavutamiseks kasutanud lahtiste pillikeelte kaasamist meloodiale. Lisaks võetakse lahtiste keelte abil kolme- ja neljahäälseid kooskõlasid ning mängitakse topeltnoote. Topeltnootide mängimisel tekkivad kooskõlad on terts, kvint, sekst ja oktaav. Lahtiste pillikeelte kaasamine on otseselt seotud valitud helistikega. Lahtisi pillikeeli kaasa mängides on mugav mängida akorde. Vasaku käe erinevate sõrmede abil mängitud akorde viiuldajad ei kasuta:  see võte on tehniliselt keerukas, eeldades kolme kuni nelja sõrme üheaaegselt pillikeeltele asetamist.