2.3.1. Mitmehäälsus soolomängus
Olulisimaks Tori ja Vändra
viiuldajate mänguvõtteks nii duo- kui soolomängus on mitmehäälsuse tekitamine.
Järgnevalt loetakse ja kirjeldatakse neid mänguvõtteid.
Sooloesituses on viiuldajad
mitmehäälsuse saavutamiseks kasutanud lahtiste pillikeelte kaasamist
meloodiale. Lisaks võetakse lahtiste keelte abil kolme- ja neljahäälseid
kooskõlasid ning mängitakse topeltnoote. Topeltnootide mängimisel tekkivad
kooskõlad on terts, kvint, sekst ja oktaav. Lahtiste pillikeelte kaasamine on
otseselt seotud valitud helistikega. Lahtisi pillikeeli kaasa mängides on mugav
mängida akorde. Vasaku käe erinevate sõrmede abil mängitud akorde viiuldajad ei
kasuta: see võte on tehniliselt
keerukas, eeldades kolme kuni nelja sõrme üheaaegselt pillikeeltele asetamist.