2.3.2. Mitmehäälsus
duomängus
Duomängus on Tori ja Vändra viiuldajad kasutanud kahte tüüpi
mitmehäälsust:
(1)
üks viiuldaja mängib põhimeloodiat ja
teine tõmbab torupillimängu imiteerivat burdoonsaadet kaasa;
(2)
üks viiuldaja mängib põhimeloodiat ja
teine mängib teist partiid ehk saatehäält, mis lähtub funktsionaalharmooniast
ning kõlab reeglina esimesest madalamalt.
Koos mängides on mõlemad viiuldajad lisaks kahe partii
koosmängimisel tekkinud mitmehäälsusele kasutanud samu mitmehäälse viiulimängu
võtteid, mida soolomängu puhul. Kahe pillimehe erinevate mitmehäälsete
mänguvõtete koosmängu tulemusel moodustuvad erinevad kolme- ja neljahäälsed
kooskõlad, mis mõnikord võivad olla ka juhuslikku laadi.