2.3.2. Mitmehäälsus duomängus

 

Duomängus on Tori ja Vändra viiuldajad kasutanud kahte tüüpi mitmehäälsust:

 

(1)    üks viiuldaja mängib põhimeloodiat ja teine tõmbab torupillimängu imiteerivat burdoonsaadet kaasa;

(2)    üks viiuldaja mängib põhimeloodiat ja teine mängib teist partiid ehk saatehäält, mis lähtub funktsionaalharmooniast ning kõlab reeglina esimesest madalamalt.

 

Koos mängides on mõlemad viiuldajad lisaks kahe partii koosmängimisel tekkinud mitmehäälsusele kasutanud samu mitmehäälse viiulimängu võtteid, mida soolomängu puhul. Kahe pillimehe erinevate mitmehäälsete mänguvõtete koosmängu tulemusel moodustuvad erinevad kolme- ja neljahäälsed kooskõlad, mis mõnikord võivad olla ka juhuslikku laadi.