2.3.3.3. Sõrmestus
Sõrmestuse osas on mänguvõtted taas mugavad, lihtsad ja loomulikud. Viiuldajad on
mänginud peamiselt esimeses positsioonis. Reeglina ei kasuta viiuldajad kolmel
alumisel pillikeelel mängides vasaku käe neljandat sõrme, vaid lahtist ülemist
naaberkeelt selle asemel. e-keelel on kasutatud h2 noodi mängimisel neljandat sõrme, c3 mängimisel on neljandat
sõrme sirutatud, mitte liigutud terve vasaku käega teise positsiooni (vt.
noodinäited 2 B-osa 3. ja 7. takt, 15 B-osa 1. ja 5. takt esimeses hääles, 16
C-osa 3. ja 7. taktis, 24. sideosa 2. ja 4. takt esimeses hääles ja B-osa 5. ja
6. takt esimeses hääles, 27 A-osa 2. ja 6. takt, B-osa 3. ja 7. takt ja C-osa
1. ja 5. takt esimeses hääles). Kuna tuleb ette ka eelnevatest kõrgemate
nootide mängimist, siis nendel juhtudel (c#3
ja d3) liigutakse
vasaku käega korraks kolmandasse positsiooni ja võetakse c#3 kolmanda ning d3
neljanda sõrmega (vt. näiteks noodinäide 25 B-osa 1. ja 5. takt).