2.3.3.3. Sõrmestus

 

Sõrmestuse osas on mänguvõtted taas mugavad, lihtsad ja loomulikud. Viiuldajad on mänginud peamiselt esimeses positsioonis. Reeglina ei kasuta viiuldajad kolmel alumisel pillikeelel mängides vasaku käe neljandat sõrme, vaid lahtist ülemist naaberkeelt selle asemel. e-keelel on kasutatud h2 noodi mängimisel neljandat sõrme, c3 mängimisel on neljandat sõrme sirutatud, mitte liigutud terve vasaku käega teise positsiooni (vt. noodinäited 2 B-osa 3. ja 7. takt, 15 B-osa 1. ja 5. takt esimeses hääles, 16 C-osa 3. ja 7. taktis, 24. sideosa 2. ja 4. takt esimeses hääles ja B-osa 5. ja 6. takt esimeses hääles, 27 A-osa 2. ja 6. takt, B-osa 3. ja 7. takt ja C-osa 1. ja 5. takt esimeses hääles). Kuna tuleb ette ka eelnevatest kõrgemate nootide mängimist, siis nendel juhtudel (c#3 ja d3) liigutakse vasaku käega korraks kolmandasse positsiooni ja võetakse c#3 kolmanda ning d3 neljanda sõrmega (vt. näiteks noodinäide 25 B-osa 1. ja 5. takt).