4. Noodi- ja helinäited
Käesoleva uurimuse mahukaks osaks oli transkriptsioonide valmimine koos analüütiliste lisadega nii muusikalise vormi kui erinevate mänguvõtete osas. Analüütilised transkriptsioonid ei ole mõeldud kasutamiseks palade omandamisel, vaid vanade külaviiuldajate “muusikalise käekirja” lahtimõtestamiseks ning läbi selle õppimiseks. Kel huvi neid pillilugusid ise selgeks õppida, neid aitavad eelkõige salvestused, mis on väljaandes samuti avaldatud. Käsitletud pillilood on nootidena avaldatud 1997. aastal ilmunud väljaandes “Pärnumaa viiuldajad. Esimene” (koostajad Raivo ja Krista Sildoja, Viljandi 1997).
Noodi- ja
helinäidete register
näide |
žanr |
pealkiri |
ERA
viide |
esitajad |
1. |
L1 |
Labajalg |
ERA, Pl. 1 B1 |
Mihkel Toom – I viiul Mart Jantson –
torupilliburdoon |
2. |
L2 |
Labajalg |
ERA, Pl. 1 B3 |
Mihkel Toom – I viiul Mart Jantson –
torupilliburdoon |
3. |
L3 |
Venna löss |
ERA, Pl. 2 A2 |
Mart Jantson |
4. |
L4 |
Unt aea taga |
ERA, Pl. 2 B3 |
Mihkel Toom – I viiul Mart Jantson – torupilliburdoon |
5. |
L5 |
Harju löss |
ERA, Pl. 4 A2 |
Mihkel Toom – I viiul Mart Jantson – II
viiul |
6. |
L6 |
Liku lugu |
ERA, Pl. 4 B1 |
Mart Jantson |
7. |
L7 |
Vanaisa lugu |
ERA, Pl. 5 B2 |
Mart Jantson |
8. |
L8 |
Kuimetsa Kaie lugu |
ERA, Pl. 6 A2 |
Mihkel Toom – I viiul Mart Jantson –
torupilliburdoon |
9. |
L9 |
Tõlla Jaani löss |
ERA, Pl. 6 B1 |
Mart Jantson |
10. |
L10 |
Isa luige lugu |
ERA, Pl. 6 B2 |
Mihkel Toom – I viiul Mart Jantson –
torupilliburdoon |
11. |
L11 |
Labajalg: Unt aea
taga |
ERA, Pl. 32 B1 |
Hendrik
Adamson-Jõearu – I viiul Anton Adamson – II
viiul |
12. |
L12 |
Labajalg: Ai
niga-naga |
ERA, Pl. 32 B2 |
Anton Adamson |
13. |
L13 |
Isa labajalg |
ERA, Pl. 32 B3 |
Hendrik
Adamson-Jõearu |
14. |
L14 |
Labajalg: Aamer
August |
ERA, Pl. 32 B4 |
Hendrik
Adamson-Jõearu |
15. |
P1 |
Tori polka |
ERA, Pl. 1 A1 |
Mihkel Toom – I viiul Mart Jantson – II
viiul |
16. |
P2 |
Madarmäe Juhani polka |
ERA, Pl. 1 A2 |
Mihkel Toom |
17. |
P3 |
Tori polka |
ERA, Pl. 1 B2 |
Mihkel Toom – I viiul Mart Jantson – II
viiul |
18. |
P4 |
Polka |
ERA, Pl. 2 A3 |
Mihkel Toom – I viiul Mart Jantson – II
viiul |
19. |
P5 |
Mihkli esimene polka |
ERA, Pl. 2 B2 |
Mihkel Toom |
20. |
P6 |
Mardi esimene polka |
ERA, Pl. 4 A1 |
Mart Jantson |
21. |
P7 |
Polka |
ERA, Pl. 4 B2 |
Mihkel Toom – I viiul Mart Jantson – II
viiul |
22. |
P8 |
Luige polka |
ERA, Pl. 5 B1 |
Mihkel Toom – I viiul Mart Jantson – II
viiul |
23. |
P9 |
Lepiku Mihkli polka |
ERA, Pl. 6 A1 |
Mihkel Toom |
24. |
P10 |
Polka |
ERA, Pl. 31 A1 |
Hendrik
Adamson-Jõearu – I viiul Anton Adamson – II
viiul |
25. |
P11 |
Sipelga polka |
ERA, Pl. 31 A2 |
Hendrik
Adamson-Jõearu |
26. |
P12 |
Polka |
ERA, Pl. 31 B2 |
Hendrik
Adamson-Jõearu – I viiul Anton Adamson – II
viiul |
27. |
P13 |
Liblika polka |
ERA, Pl. 32 A1 |
Hendrik
Adamson-Jõearu – I viiul Anton Adamson – II
viiul |
Selgitusi
Iga noodirea ette on antud vastav määratlus, millega tegu – mitmes läbimäng (Lm), mis osa (A, B jne).
Pillilugude osadesisene vormianalüüs kajastub noodipildis suur- ja väiketähtedena (A ja B jne on laused; a ja b jne on fraasid).
Osad on paigutatud üksteise alla kohakuti; tühjad taktid tähendavad muusikalist materjali, mis esines eelmises läbimängus täpselt samal kujul.
Iga transkriptsiooni alla on lisatud selgitused analüüsis esinevate mänguvõtete ja nende märkimisviiside kohta.
Lisaks on võimalik kuulata juurde iga esituse originaalsalvestust. Koos transkriptsiooniga kuulamiseks tuleb avada teine samanimeline aken. Kahjuks ei ole helinäite kuulamine samas aknas võimalik.
Autoriõigused
©
Analüütilised transkriptsioonid on teinud Krista Sildoja; noodigraafika on
teinud Edna Tuvi.
© Originaalsalvestuste autoriõigused kuuluvad Eesti Kirjandusmuuseumi Rahvaluule Arhiivile ning on mõeldud kasutamiseks vaid õppeotstarbelistel eesmärkidel.